تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۲۹۳۸۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده ولی فقیه در خوزستان: ملت ایران با رییس جمهور شهید پیوند عاطفی برقرار کردند
نماینده ولی فقیه در خوزستان: ملت ایران با رییس جمهور شهید پیوند عاطفی برقرار کردند

 نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز شهادت آیت الله رییسی و همراهان را واقعه‌ای بسیار تلخ و غیرقابل باور خواند و گفت: مردم ایران با حضور پرشور خود در آیین تشییع پیکر آیت الله رییسی با ایشان پیوند عاطفی برقرار کردند.

  حجت الاسلام محمدنبی موسوی فرذ در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهر افزود: آیت الله رییسی در طول خدمت در قلب مردم وارد شد و ملت در سوگ از دست دادن ایشان به سر و صورت زدند و پیوند عاطفی با او برقرار کردند.

وی با بیان اینکه شهید آیت الله رییسی همواره خود را در محضر خداوند متعال می‌دید، افزود: مردم ایران با حضور خود در آیین‌های تشییع و خاکسپاری شهدا از آنها قدرشناسی کردند.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با بیان اینکه مردم ایران مردمی فهیم و قدرشناس هستند، بیان کرد: کسی که برای خدا کار می‌کند جان‌ها متوجه خدمات او می‌شوند همانگونه که برای آیت الله رییسی و همراهان دعاهای مختلف نظیر توسل و زیارت عاشورا خواندند.

وی با اشاره به حضور پرشور و میلیونی مردم در آیین‌های تشییع پیکر آیت الله رییسی و همراهان در شهرهای مختلف افزود: با توجه به این قدرشناسی مردم، مسوولان باید از فرصت خدمت به خوبی استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه خداوند به خدمت پاداش زیادی می‌دهد، اظهارکرد: کسی که مشکلات مردم را رفع می‌کند مجاهد فی سبیل الله است و محبوب خداوند متعال می شود.

وی با بیان اینکه آنها که زیست شهادت گونه دارند باید پاداش خود را بگیرند، افزود: انسان‌های مومن به دنبال خدمت به مردم هستند و خود را برای رها شدن از اسارت جهنم دنیا فدا می‌کنند.

حجت الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه شهادت، خون شرافت را در رگ‌های مردم به حرکت در می‌آورد، گفت: ملت ایران در ۴۵ سال گذشته بی وقفه شهید پرورش دادند و شهیدان زیادی تقدیم کردند.

امام جمعه اهواز با اشاره به هشت بار سفر آیت الله رییسی به خوزستان اظهارکرد: رییس جمهور شهید سفر کرد تا دل مشغولی‌ها و گره‌های مردم را بداند و آنها را برطرف کند.

وی با اشاره به خدمات شهید آیت الله رییسی افزود: رییس جمهور شهید خستگی ناپذیر بود و در دفاع مقدس شب و روز دوید و در جنگ اقتصادی نیز حتی روز تعطیل در جلسات فشرده به میان مردم آمد.

آیت الله رییسی اخلاق را با سیاست پیوند زد

حجت الاسلام موسوی فرد گفت: آیت الله رییسی با حضور در عرصه انتخابات در شرایطی بسیار دشوار پا به میدان مین کامل و ترکیبی گذاشت و اگر سال ۹۶ پیروز انتخابات میشد شرایط کشور به مراتب بهتر از امروز بود.

وی افزود: آیت الله رییسی همزمان با عبور از میدان مین، اخلاق را با سیاست پیوند زد و با مردم ارتباط داشت و توانست در دل مردم رسوخ کند.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه امت اسلام ۴۵ سال پای انقلاب ایستاده‌اند، اظهارکرد: مردم ایران آزمون سربلندی خود را دادند و همچنان آماده دفاع از نظام و انقلاب اسلامی تا پای جان هستند.

وی با بیان اینکه آیت الله رییسی، رییس جمهوری در تراز و کم ادعا بود، افزود: رییس جمهور شهید هرگز نگفت اختیارات من کم است و حرفی از رفراندوم و اصلاح قانون اساسی نزد.

حجت‌الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه آیت الله رییسی هرگز علیه رقیبان و کینه توزان سیاسی اقدامی نکرد، گفت: رییس جمهور شهید نیک میدانست که زمان خدمت بسیار کوتاه است لذا به دنبال دنیا نبود.

 آیت الله سید ابراهیم رییسی، خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و با همه همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر مطهر آیت الله شهید ابراهیم رییسی با حضور میلیون‌ها نفر پس از تشییع در تبریز، قم، تهران، بیرجند و مشهد پنجشنبه سوم خردادماه در جوار حرم امام رئوف (ع) آرام ‌گرفت.

عزاداری به مناسبت شهادت آیت الله رییسی و همراهان نیز بعد از نمار جمعه در مصلای امام علی(ع) انجام شد.

مقاومت مردم دزفول الگوی غزه شد

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری و روز دزفول اظهارکرد: مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس مقاومت کردند و الگوی مردم غزه شدند.

وی افزود: دشمن بعثی به دزفول فقط موشک نمی‌زد بلکه با پرتاب خمپاره آرامش شهر را گرفته بود و مردم این شهر فوج فوج به شهادت می‌رسیدند.

حجت الاسلام موسوی فرد با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله قاضی امام جمعه فقید دزفول گفت: این روحانی در ایام موشک باران به مردم دزفول روحیه می‌داد و نقش برجسته‌ای در مقامت این شهر داشت.

وی ادامه داد: دختربچه هفت ساله دزفولی قبل از خواب حجاب می‌کرد تا مبادا هنگام بمباران و شهادت پیکر او بی‌حجاب از زیر آوار خارج شود.

حضور مدیران استان خوزستان در مصلای جمعه دزفول برای پاسخگویی به مردم این شهر

نمایندت ولی فقیه در خوزستان با اشاره به حضور بیش از ۳۰ مدیر استانی در مصلای امام علی (ع) دزفول و برپایی میز خدمت برای پاسخگویی به سوالات مردم این شهرستان گفت: مسوولان استانی برای خدمت به مردم دزفول در مصلای این شهر حاضر شده‌اند و مسائل مردم را تا آخرین نفر بررسی می‌کنند.

وی افزود: بنده نیز در تمام روزهای هفته بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد رضوان آخرآسفالت اهواز و در روزهای جمعه در مصلای اهواز درخدمت مردم هستم.

حدود ۳۰ مدیرکل استان خوزستان امروز جمعه بعد از نماز عصر در مصلای امام علی (ع) دزفول میز خدمت برپا کردند و به سوالات مردم این شهر پاسخ دادند.

به گواه آمار، دزفول تنها شهر اشغال نشده‌ای است که مورد شدیدترین حملات موشکی و بمباران هوایی و زمینی قرار گرفت اما هرگز تسلیم نشد.

رژیم بعث عراق در مدت هشت سال جنگ، ۱۷۶ موشک غول پیکر «فراگ هفت و اسکاد» به شهر دزفول شلیک کرد.

هواپیماهای دشمن ۴۸۹ بمب و راکت بر سر مردم بی‌دفاع شهر فرو ریختند و آتش بارهای عراق با شلیک پنج هزار و ۸۲۱ گلوله توپ نقاط مختلف شهر را هدف قرار دادند اما با این همه خسارت، مردم دزفول با تقدیم ۲ هزار و ۶۰۰ شهید، چهار هزار جانباز، ۴۵۲ آزاده سرافراز و ۱۴۷ مفقود و جاویدالاثر حماسه مقاومت و پایداری را در تاریخ درخشان انقلاب اسلامی ایران جاودان ساخت.

به پاس این پایداری در هفتمین سال جنگ تحمیلی، به پیشنهاد دولت وقت، دزفول به عنوان شهر نمونه مقاومت کشور معرفی و در چهارم خرداد ۱۳۶۶ لوح زرینی به مردم دزفول اعطا شد.

همچنین چهارم خرداد به نام روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شد

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار